قیمت انواع فرش کاشان ماشینی

فرش کاشان عمده یا همان قالی کاشان یکی از مهم ترین و معروف ترین و در عین حال محبوب ترین انواع فرش و قالی در کشور بوده است به طوری که محصولات کارخانجات تولید فرش ماشینی و همچنین دستباف کاشان از قدیم الایام تا کنون مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در داخل و خارج کشور مشتریان بسیاری دارد.

امروزه در مرکز معتبر و شناخته شده محصولات پرکاربرد و باکیفیت فرش 500 شانه کاشان و فرش 1500 شانه 9 متری افراد زیادی را مشاهده می کنیم که برای عرضه کالا فعالیت زیادی را از خود نشان می هند.

در این مطلب قصد داریم پیرامون فرش کاشان ماشینی، فرش باغ گل، فرش کاشان اصل، فرش ماشینی ارزان، تراکم فرش ماشینی، توزیع فرش کاشان، پخش کننده فرش و فروش ویژه فرش صحبت کنیم.

قیمت انواع فرش کاشان ماشینی

چرا فرش کاشان بسیار محبوب است؟

چرا فرش کاشان بسیار محبوب است؟ پیش از آن که در خصوص علت محبوبیت انواع فرش گرد 700 شانه که در کاشان تولید و در سراسر ایران توزیع می‌ شوند صحبت کنیم، لازم است به چند نکته اشاره نماییم. اول این که فرش ماشینی و انواع فرش دستباف در سراسر کشور معمولاً یکی از لوازم مهم زندگی هر ایرانی بوده و است. برخی از این طرح ها مختص شهر خاص بودند و طرح های بافته شده در فرش 1700 شانه نشانگر هنر و اصالت آن شهر بودند.

و از این رو از قدیم الایام در تولید انواع فرش های ماشینی و دستباف در کشور کارخانه های متعدد و زنان و مردانی که در تولید فرش دستباف فعالیت داشته‌اند همواره فعال بوده‌اند. فرش های تولید شده در ایران محصول کارخانه هایی می باشند که در شهرهای اصفهان، یزد، کاشان، تبریز و مشهد فعالیت دارند و محصولات خود را نه تنها در داخل بلکه حتی به خارج از کشور نیز صادر می کنند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که فرش هایی که در شهرهای مختلف توسط کارخانه ها و شرکت های متعدد تولید و روانه بازار می شود، هر یک خاص خود آن شهر است و مشخصه ها و ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر کارخانه ها یا شهر ها متمایز می سازد. این امر در خصوص فرش های ماشینی تولید شده توسط کارخانه ها و شرکت های کاشان نیز صدق می کند. فرش هایی که در کاشان تولید می شود، کارخانه ها و برند های محبوب و متعددی دارد و هر یک نقش و طرح و رنگ متفاوتی را به خود اختصاص می‌ دهد. حضور این نقش ها و دستگاه های تولید کننده هر یک از جمله مواردی است که فرش های ماشینی کاشان را از سایر فرش های تولید شده در دیگر کارخانه ها و شهر ها جدا می کند.

اما علت محبوبیت انواع فرش فانتزی کاشان به این دلیل است که این فرش ها تراکم بالایی داشته و اگر چه با دستگاه تولید می ‌شوند و ماشینی به حساب می آیند، اما به دلیل تراکم بالا و درجه کیفی بسیار زیادی که در به کارگیری انواع نخ و تار و پود آن به چشم می‌خورد و همچنین قیمت مناسبی که در رابطه با ظاهر و کیفیت آن دارد، بسیار مرغوب و مقرون به صرفه می باشد و همین عوامل باعث شده تا فرش های ماشینی کاشان ظاهری همانند فرش دستباف داشته باشند و از محبوبیت فراوانی برخوردار باشند.

با فرش ترکمن آشنا شوید

هر چقدر تراکم فرش یا قالی تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشد، باعث می شود تا فرش مرغوب کاشان نرم تر به نظر برسد و از طرفی تار و پود آن و نخ های به کار رفته در تولید آن پیدا نباشد و در واقع این تراکم فرش است که به تعداد شانه های آن مربوط می ‌شود و باعث می ‌شود تا درجه کیفی محصول نهایی تغییر کند. به عنوان نمونه، وقتی گفته می‌ شود فرش ۱۵۰۰ شانه یا فرش ۳۵۰۰ شانه و یا فرش با شانه های بالاتر، منظور این است که تراکم فرش ۱۵۰۰ شانه کمتر از فرش ۳۵۰۰ شانه می باشد. در واقع، هر چقدر تعداد این شانه ‌ها بالاتر برود و رقم بیشتری را به خود اختصاص دهد، تراکم فرش بیشتر بوده و فرش تولید شده جلوه ای زیباتر به خود می گیرد. ضمن این که قیمت آن نیز به همان نسبت بالاتر می ‌رود و به طور کلی می توان گفت تراکم فرش در واقع تاثیر بسزایی در درجه کیفی فرش دارد.

لازم به ذکر است که تراکم فرش های ماشینی، محصول تولید هر کارخانه یا شهری که باشند، باعث می ‌شود تا جلوه فرش متفاوت باشد. هر چه تراکم فرش ایرانی ماشینی و تعداد شانه های آنها رقم بیشتری داشته باشد، ظاهر فرش کاشان صادراتی به ظاهر فرش دستباف نزدیک تر بوده و باعث می شود تا افرادی که قصد تهیه فرش دستباف را دارند اما استطاعت خرید آن را ندارند بتوانند فرش ماشینی با تراکم بالا را با قیمت پایین تری به جای فرش دستباف با جلوه آن استفاده نمایند.

تفاوت فرش ماشینی با دیگر فرش ها چیست؟

تفاوت فرش ماشینی با دیگر فرش ها چیست؟ همان‌ گونه که در بخش پیشین به آن اشاره کردیم، فرش هایی که در کاشان تولید می گردند فرش هایی هستند که محصول تولید دستگاه ‌های مختلفی می باشند که به تولید فرش ماشینی مبادرت می ورزند. این فرش ها هر یک با طرح و نقش خاصی شناخته می شوند. به عبارت دیگر، طرح و نقش این فرش ‌ها اسم و نام خاصی دارد و با نام آن شناخته شده و معروف می باشد. در واقع نام هر فرشی که برگرفته از طرح و نقشه آن فرش است نوعی برند و تایپ آن فرش به حساب می آید. فرش های ماشینی محصولات کارخانه های تولید فرش در کاشان نیز از این امر مستثنی نمی باشد و هر یک نام مختلفی دارد که با رنگ بندی، انواع سایز که به ابعاد یعنی طول و عرض فرش مربوط می ‌شود، با طرح و نقشه های مختلف و متنوع در طراحی فرش تولید می ‌شود و به بازار قالی و فرش عرضه می گردد.

فرش بافی یک صنعت اصیل و چشم‌نواز در میان ایرانیان است که با توجه خاصی مواجه شده و طرفداران زیادی را چه در داخل و خارج از کشور به سمت و سوی خود کشانده است که خواهان کیفیتی دقیق محصولی مرغوب و اصالتی ماندگار هستند. مجموعه تولیدی ما اقدام به تولید انواع گلیم فرش ها، تابلوها و فرش های دستباف سنتی نفیس کرده است که ما در این مطلب به توضیح درباره فرش کاشان می پردازیم.

دسته بندی فرش از نظر شانه

بافت انواع فرش کاشان سنتی دستباف پرز بلند از آنجایی که از تنوع و زیبایی خاصی برخوردار است نیازمند طراحی دقیق و بافتی منظم توسط کادری مجرب و حرفه ای است تا بتواند خروجی منحصر به فردی را ارائه دهد و با زیبایی چشم نواز خود مشتریان زیادی را به خود جلب کند. شما می توانید از این فرش ها و گلیم های سنتی بسیار زیبا در انواع پذیرایی ها به صورت تزیینی در وسط هال، حیاط ها به صورت تزیین به شکل سنتی در باغ ها و… استفاده کنید.

اگر طرفدار هنرهای سنتی اصیل هستید و به دنبال یک کادوی شکیل و شیک برای هدیه دادن به عزیزانتان می گردید ما این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا کنون با استقبال گسترده در این زمینه همراه شده و توانسته انتخابی بسیار شیک و زیبا برای کادو دادن باشد.

شرکت پخش فرش کاشان ماشینی

شرکت پخش فرش کاشان ماشینی فرش یزد عمده معمولاً فرش هایی با بهترین درجه هوی کیفی، طرح ها و نقش های متنوع و تنوع در رنگ بندی و ابعاد می ‌باشند و کارخانجات تولید کننده فرش های ماشینی در کاشان معمولاً فرش های خود را با دستگاه‌ های متعددی که از ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی وارد کرده‌ اند تولید و روانه بازار می ‌کنند. فرش کاشان ماشینی باغ گل ۱۲۰۰ شانه معمولاً فرشی به رنگ‌ های سرمه‌ای، کرم و فیلی می باشد که در پنج ابعاد مختلف تولید و عرضه می گردد. معمولاً طرح آنها طرح انواع گل بوده و مهم ترین ویژگی و مشخصه های این فرش ها این است که فرش های باغ گل معمولاً گل برجسته می باشند.

در خصوص بافت و الیاف این فرش ها بایستی خاطر نشان کنیم که نخی که در بافت و تولید فرش های باغ گل ماشینی کاشان استفاده می شود نخ پنبه است و تار و پود و خاب آن نیز کاملاً استاندارد می باشد.

صادرات انواع فرش کاشان ماشینی

پخش کننده های فرش های ماشینی تولید شده در کارخانه ها و شرکت های تولید کننده کاشان معمولاً در خود کاشان در درجه اول فعالیت دارند، اما لازم به ذکر است که این فرش ها به دلیل برخورداری از درجه کیفی بالا و مرغوبیت فراوان دارای نمایندگی ها و مراکزی هستند که در سایر شهرهای کشور نیز فعالیت داشته و عمدتاً در مراکز استان ها به توزیع و عرضه محصولات تولید شده در کارخانه های فرش های ماشینی در این شهر مبادرت می ورزند. پخش کننده ها عمدتا و اغلب دارای پایگاه های اینترنتی معتبری می باشند که از این طریق به معرفی و تبلیغ محصولات خود پرداخته و آن را با تصاویر و مشخصات کامل محصول به نمایش می ‌گذارند.

برخی از آنها از این طریق نیز به فروش محصولات خود مبادرت می ورزند. این پخش کننده ها در واقع همان نمایندگی های با واسطه یا بی واسطه عرضه و فروش انواع فرش و قالی ها و قالیچه های تولید شده کارخانه‌ ها و شرکت ‌های برند و معتبر کاشان به شمار می‌ روند و عمدتاً در مراکز استان ها فعالیت می کنند. خرید انواع فرش در این سایت انجام می شود. برخی از این توزیع‌ کنندگان نه تنها در خود کشور بلکه در خارج از کشور نیز فعالیت دارند. در واقع بعضی از آنها واسطه های توزیع و فروش محصولات کارخانه های کاشان در خارج از کشور به شمار می روند و هر چند وقت یک بار محصولات تولید شده در این کارخانه ها را به کشورهای حوزه خلیج فارس که مشتریان پر و پا قرص و پر طرفدار فرش ها و قالی های ایرانی محسوب می شوند صادر می کنند.

در واقع می ‌توان گفت فرش زیبای چکاوک همواره و از قدیم الایام یکی از معروف ترین پرطرفدار ترین و مرغوب ترین و در عین حال با کیفیت ترین قالی های تولید شده در ایران بوده و همچنان هم کیفیت، مرغوبیت و محبوبیت خود را در میان ایرانیان و حتی غیر ایرانیان در خارج از کشور حفظ نموده است. این قالی ها اخیراً به دلیل آن که با دستگاه‌ های خاصی تولید می گردند، تراکم بسیار بالایی داشته و باعث می ‌شوند تا فرش ماشینی ظاهر و جلوه ای شبیه به فرش دستباف پیدا کند. اما در مقایسه با فرش دستباف قیمت به مراتب مناسب تر و بهتری داشته باشد. جهت اطلاع از عرضه کلی فرش تماس بگیرید.

کارخانه تولید فرش کاشان ماشینی

کارخانه تولید فرش کاشان ماشینی توزیع مستقیم فرش ارزانی که محصول کارخانه های کاشان باشد، معمولاً از طریق نمایندگی‌ های این شرکت ها یا کارخانه ها انجام می شود. این مراکز در خود کاشان و سایر شهرهای کشور فعال فعالیت داشته و محصولات کارخانه را در اختیار مشتریان قرار می ‌دهند، اما در خصوص فرش هایی که قیمت پایین تری دارند و در واقع فرش ارزان به حساب می‌آیند لازم است هم به پایگاه‌های اینترنتی و هم به فروشگاه ها و مراکز تولید کننده و عرضه کننده این محصول مراجعه شود و جهت تهیه فرش ارزان نکاتی مد نظر قرار گیرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

اولین نکته‌ ای که در خرید فرش ارزان ماشینی باید مورد توجه قرار گیرد طراحی، نقشه و رنگ بندی آن است. برخی از نقشه هایی که برای فرش های ماشینی در نظر گرفته می‌ شود طراحی ها و رنگ بندی هایی دارد که چندان جالب توجه نمی باشد و یا ممکن است در صورت زیبایی و جلوه ظاهری زیبا، طرح و نقشه برند یا معروفی نباشد که همین امر باعث می‌شود تا فرش تولید شده قیمت پایین ‌تری در قیاس با سایر فرش های همسان خود داشته باشد. نکته دیگری که در توزیع فرش های ارزان وجود دارد ابعاد فرش است. مشخص و واضح است که هر چقدر ابعاد فرش کوچک تر باشد فرش تولید شده ارزان تر می باشد. سومین نکته ای که در توزیع مستقیم فرش های ارزان و ماشینی وجود دارد این است که تراکم این فرش ها هر چقدر کمتر باشد، قیمت فرش نیز به همان نسبت پایین تر و در نتیجه محصول و کالای نهایی ارزان تر می باشد. به عبارت دیگر، فرش های با تراکم پایین همواره قیمت پایین تری هم دارند. کیفیت فرش کاشان بالا است.

برند یا کارخانه تولید کننده فرش نیز عامل دیگری است که بر قیمت محصولات قالی و فرش تأثیر گذار می باشد. کارخانه هایی که معروف یا شناخته شده نیستند و یا مشتریان چندانی در قیاس با کارخانه های برند و معتبر ندارند محصولات خود را واضح است که با قیمت پایین تری توزیع می نمایند. توزیع مستقیم فرش های ماشینی و ارزان هم به عواملی که پیش‌ تر گفتیم بستگی دارد و هم به خود مراکز و توزیع ‌کنندگان آن وابسته است. در واقع، این که مرکز توزیع فرش های ارزان در کجا مستقر باشد و خود تا چه میزان از فروش و عرضه و پخش این محصول منفعت اقتصادی و سود فراوان کسب نماید نیز در توزیع ارزان فرش های ماشینی بسیار موثر به شمار می رود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما