خرید ویژه فرش سنتی قرمز با بهترین کیفیت

رنگ قرمر یکی از جذابترین رنگ هایی است که در گذشته و حال در ترکیب رنگبندی انواع فرش به کار می رود. درواقع اصلیترین رنگ فرش های سنتی دستبافت رنگ قرمز می باشد و همچنین امروزه در کارخانه های فرش سنتی ماشینی اصلی ترین رنگی که به کار می رود رنگ قرمز روناسی است. لازم به توضیح است که فرش سنتی قرمز در بین ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار است و حتی خیل عظیمی اروپاییان نیز ترجیح به خرید فرش های سنتی ایرانی دارند.

خرید ویژه فرش سنتی قرمز با بهترین کیفیت

از فرش سنتی چه می دانید

از فرش سنتی چه می دانید فرش از زمان های دور یکی از الزامات وسایل منزل ایرانیان بوده است. همانطور که میدانید انروز انواع مختلف فرش در بازارهای فرش ایران موجود است که نمونه اصیل آن ها فرش های سنتی می باشد. فرش سنتی از لحاظ اقتصادی قیمت بهتری نسبت به قیمت انواع فرش دیگر دارد و بسیار مقرون به صرفه است و دارای انواع طرح و نقش اصیل ایرانی است.

فرش های سنتی در اکثر خانه های ایرانی دیده شده و می شود، به طوری که از این نوع فرش به سبک های کلاسیک و مدرن در بازار دیده می شود. شما عزیزان می توانید این فرش ها را با مبلمان و دکوراسیون منزل ست و پارادوکس دلنشینی را ایجاد نمایید.

در گذشته اکثر فرش ها به شکل مستطیل تولید و بافته می شدند ولی در حال حاضر شکل ظاهری فرش ها با تغییرات فراوانی رو به رو شده اند و در ابعاد و شکل های مختلفی در بازار دیده می شوند و یکی از اشکال پرطرفدار آن ها، فرش سنتی با طرح گرد است.

همانطور که گفته شد فرش های سنتی در ایران تنوع بسیاری دارد که به اختصار در مورد انواع آن ها شرح می دهیم. یک نمونه از آن ها فرش ترکمن است که ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و در مدل های زربافت و ابریشمی در بازار دیده می شود.

فرش مود خراسان خود نوعی قالی سنتی ایرانی است که متاسفانه تولید آن کمتر از فرش های دیگر است، عموما به اندازه های ۸ متری و رنگ های همخوان تولید می شود.

فرش مشهد خود به تنهایی با قدمت ۵ قرن است که در ایران تولید می شود و یکی از قدیمی ترین نوع فرش سنتی و دستبافت ایرانی است. نقش های به کار رفته و معروف در آن ترنج، پیچک و تقش های اسلیمی است. این نوع فرش سنتی ایرانی در کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد از این رو این نوع از فرش های به کشور های دیگر نیز صادر می شود.

فرش زنجان، یک فرش سنتی و کلاسیک ایرانی است که نقش بسیار زیادی در صادرات کالا از ایران دارد. قدمت بافت فرش در زنجان به زمان اردشیر بابکان بر می گردد. طرح و رنگ های جذاب این فرش نظر بسیاری از اروپاییان را به شدت به خود جذب کرده است.

فرش های شیرازی دارای رنگ های تیره هستند. تار و پود این نوع فرش از کتان می باشد و بوته های گل تزئینی در آن ها به صورت تکی و گاها تکراری استفاده می شود.

فرش های بیرجند، نوع دیگر فرش های سنتی است که خصوصیت ویژه ای که این نوع فرش را متمایز از دیگر فرش ها کرده است، رنگ های به کار رفته در آن است. رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و کلا رنگ های روشن است که در این فرش به کار رفته است. این فرش ها در متراژ بسیار بالا بافته می شود و تار و پود آن ها عموما از جنس پشم است.

و در نهایت فرش های بلوچ در بخش سیستان و بلوچستان به عنوان فرش سنتی بافته می شود. نقش این فرش ها قاعدتا شبیه به فرش های ترکمن است. رنگ هایی که برای رنگ آمیزی نخ این فرش ها به کار می رود رنگ های طبیعی هستند. در کل کسانی که انواع فرش را می شناسند با دیدن هر کدام از فرش ها به راحتی می توانند تشخیص دهند که کدام نوع فرش و یا از چه تار و پودی است.

فرش سنتی در چه طرح هایی تولید می شود

فرش سنتی ایرانی در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شود و همچنین الهام گرفته از طبیعت می باشند. طرح فرش های سنتی با نام های مختلفی اعم از طرح شاه عباسی، طرح افشان و اسلیمی، طرح چهارفصل، طرح ترکمن، طرح شکارگاهی، طرح ماهی درهم، بته و جقه، طرح راه راه و شطرنجی، طرح قابی، طرح هندسی و سایر طرح ها در بازار دیده و موجود است که توضیحاتی به اختصار در باره بعضی از آن ها گفته می شود.

طرح شاه عباسی از گل هایی است که به صورت باز و افشان شده، شاخه و غیره که به گل شاه عباسی معروف است. طرح هایی اعم از طرح لچک، ترنج، سلسله ای و غیره از زیرمجموعه های این طرح می باشند.

طرح افشان، نوعی دیگر از طرح های فرش سنتی ایرانی است که گل ها و برگ ها در آن فرش به صورت پراکنده از هم بافته شده اند و بهم متصل نیستند. حال طرح اسلیمی که نوع دیگر طرح فرش هستند از شاخه های دورانی تشکیل شده است که دورانی است و طرح درخت را تشکیل می دهد.

طرح ترکمن طرحی بسیار زیبا و شلوغ می باشد به گونه ای که از انواع نقش هندسی و شکستگی های فراوان خطوط ایجاد شده که انواع خورجینی، آخال و چهارقاب زیرمجموعه آن هستند.

طرح ماهی درهم در قالب فرش های ایرانی بومی و طرح عشایر و ایلات است که طرح های هندسی به کار رفته در آن ذهنی و بدون نقشه است. این طرح برای اولین بار در هرات بافته شده است. همانطور که می دانید هرات قبل از جدا شدن افغانستان از ایران جزوی از کشور ما بوده است. این طرح دارای چهار ماهی در اطراف مختلف فرش است که گاها به شکل برگ نیز دیده می شود. این طرح در کردستان و آذربایجان بسیار محبوب است.

طرح راه راه و یا شطرنجی با نوارهای باریک و رنگ های مختلف و منطبق با هم تزیین و طراحی شده است. نام دیگر این طرح به دلیل نقش زیبایش به طرح قلمستان نیز معروف است.

طرح چهارفصل یکی از جالب ترین و زیباترین نوع طرح است که از چندین قرن گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. این طرح متشکل از چهار تصویر است که هر فصل را به تصویر می کشاند. این فرش ها اغلب در تبریز و هریس بافته می شود.

طرح شکارگاهی نوع دیگر طرح های فرش سنتی ایرانی است که انواع مختلف طرح حیوانات وحشی و انواع پرندگان در کنار درخت ها دیده می شود. حیواناتی که غالبا در آن طراحی شده اند عبارتند از شیر، آهو، گرگ، گوزن و پلنگ. حیوانات واقعی و افسانه ای در گوشه های مختلف این فرش به تصویر کشیده می شود.

طرح قابی یکی از معرفترین طرح هایی است که در هنر بافت فرش استفاده می شود. بعضی اوقات طرح های قاب چهارضلعی آن یکسان است و در اوثر مواقع این طرح ها با هم متفاوت است و منبع بسیار الهام بخشی است که نقوش تزیینی صنایع دستی چوبی از آن ها الهام گرفته می شود.

بررسی انواع فرش سنتی از نظر جنس

بررسی انواع فرش سنتی از نظر جنس انواع فرش سنتی را از طرق مختلف میتوان مورد بررسی قرار داد. فرش سنتی از نظر سبک محلی در دسته های شهری، روستایی، عشایری طبقه بندی می شوند و دسته بندی آن ها از لحاظ شیوه بافت در دسته های فرش تمام لول، نیم لول و تخت است. حال اگر بخواهیم آن ها را از نظر جنس طبقه بندی کنیم به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه برای آشنایی شما عزیزان مختصری شرح می دهیم.

فرش پشمی یکی از این طبقه بندی هاست که به فرشی گفته می شود که خامه آن از پشم است و فرش تمام پشم فزشی است که نه تنها خامه بلکه تار و پودش هم از پشم می باشد و فرش چله پشم همان فرشی است که فقط نخ چله یا همان تار آن از پشم است.

نوع دیگر طبقه بندی فرش سنتی از نظر جنسی فرش های کرکی هستند که در این نوع از فرش ها عمدتا پرز و یا خامه آن ها از موی بز است.

حال به سراغ انواع فرش ابریشمی می رویم که پرز آن ها از ابریشم است. فرش چله ابریشم فرشی است که نخ چله و یا همان تار آن از ابریشم است. فرش گل ابریشم فرشی است که قسمتی از گل ها یا طراحی تزئینی آن ها از ابریشم است. فرش کف ابریشم نیز به فرشی گفته می شود که زمینه اصلی آن با پرز ابریشمی بافته شده است و در نهایت فرش تمام ابریشم هم فرشی است که هم تار و هم پودش از ابریشم است.

حال به سراغ با ارزشترین فرش سنتی از نظر جنس می رویم که فرش های زربافت نام دارند. همانطور که از نامش پیداست تار و پود آن از رشته های طلا و نقره بافته شده است و همین امر باعث شده که جزو گرانبهاترین فرش ها محسوب شود.

راه تشخیص فرش سنتی دستباف اصل

فرش دستباف اصل ایرانی نمادی از هنر و تاریخ ایرانی است که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. اکثرا همه ما این روزها به دنبال فرش های اصیل و زیبای ایرانی برای زیباتر کردن منازل خود هستیم. طراحان و صنعتگران به دنبال تهیه و تولید این نوع فرش در طرح و رنگ های مختلف تلاش دارند آن را به حد کمال برسانند. از آنجایی که بازار تقاضای این نوع فرش در ایران بسیار زیاد است ترجیح دادیم مختصری درباره شناسایی و تعیین اصالت و راه های تشخیص آن توضیح دهیم.

در درجه اول به منشا و هویت فرش میپردازیم. یعنی حتما فرش های ایرانی در ایران بافته شده باشد. از آنجایی که فرش های ایرانی در مناطق مختلف ایران و اطراف آن ها بافته شده باشند، آن ها را می توان فرش های اصیل نامید. فرش اصیل ایرانی را از روی شهری که در آن بافته می شود نام می گیرد. یعنی قالی قشقایی، فرش کرمان، فرش مشهد و فرش تبریز و امثال آن.

درجه دوم شناسایی فرش اصیل ایرانی رنگ فرش است. فرش ها رنگ های متفاوتی دارند که از منابع مختلفی استخراج می شوند. اما زمانی که می خواهیم درباره رنگ فرش های اصیل ایرانی صحبت کنیم منظورمان رنگ هایی است که از طبیعت یعنی رنگ گیاهان و سبزیجات، خاک های رنگی و رنگ بدن برخی جانوران استخراج شده است. یعنی هیچ گونه رنگ مصنوعی در آن ها وجود ندارد. این فرش ها ثبات رنگ دارند و تحت هیچ عنوانی رنگشان نمی رود و اصلا رنگ پس نمی دهند.

مورد بعدی شناخت فرش اصیل ایرانی دستباف گره های فرش است. همانطور که می دانیم فرش اصیل ایرانی دستباف است. بدین معنا که فرشی گرانبها است که با دست بافته بشود و هیچ دستگاه و ماشینی در بافت آن دخالت نداشته باشد. این موضوع به صورت مسقیم با گره و تکنیک های بافت با دست سر و کار دارد. همه گره ها در این فرش با دست انجام می شود.

برای دیدن گره ها باید پشت فرش خود را نگاه کنید. تعداد فراوانی گره های ریز را خواهید دید. همچنین در اطراف فرش را دقت کنید که آیا ریشه هایی می بینید یا خیر. در فرش اصیل ایرانی نباید ریشه ها و حاشیه ها از یکدیگر عبور کنند و یا اینکه روی هم قرار قرار بگیرند بلکه باید طی یک الگوی مشخص باشد و به عنوان ادامه گره ها باشند.

هنگام شناسایی فرش اصیل ایرانی باید به نوع الیاف به کار رفته در آن نیز توجه کنید. آعلب از الیاف طبیعی اعم از پشم، پنبه و ابریشم که مهم ترین آنها همین ابریشم است، بافته می شوند. به همین دلیل است که این فرش ها مقاوت و دوام زیادی دارند و در عین حال نرم و براق هستند.

فروش فرش سنتی قرمز زیر قیمت بازار

فروش فرش سنتی قرمز زیر قیمت بازار انواع فرش سنتی قرمز دارای قیمتی بالاتر به حسبت سایر فرش ها یعنی فرش ماشینی دارد و این مورد بسیار طبیعی است. مسئله بعدی که در قیمت فروش این نوع فرش مدنظر قرار می گیرد قدمت فرش است. یعنی هرچه فرش قدیمی تر و برای دوران خاصی باشد قیمت بسیار بالاتری دارد. پس همانطور که گفته شد فرش سنتی ایرانی ارزش بسیار بالایی دارد و در جهان طرفداران بسیار زیادی دارد.

اما اگر قصد خرید فرش سنتی قرمز زیر قیمت بازار را دارید به شما توصیه می کنیم که خرید محصول را به صورت مستقیم از بافنده انجام بدهید زیرا که مقرون به صرفه تر از زمانی است که از نمایندگی ها و واسطه ها خریداری نمایید.

صادرات فرش سنتی قرمز به کشورهای اروپایی

فرش علی الخصوص فرش سنتی قرمز به اروپا مانند سایر کالاها جایگاه خاصی در تجارت ایران دارد. صادرات فرش شرایط خاص مربوط به خود را دارد و بسیاری بازرگانان ایرانی هستند که دنبال این امر هستند. یکی از دغدغه هایی که عموما با آن سر و کار داریم این است که به دلیل بالا رفتن هزینه تولید فرش سنتی ایرانی، انواع فرش های هندی و چینی را با عنوان فرش ایرانی در بازار جهانی عرضه می شود.

با توجه به تحریم ها و کاهش صادرات فرش از ایران، هنوز هم فرش ایرانی رتبه اول صادرات را دارد و هیچ فرشی نتواتسته جای فرش سنتی قرمز ایرانی بگیرد.

عرضه کنندگان فرش سنتی قرمز در ایران

عرضه کنندگان فرش سنتی قرمز در ایران عرضه کنندگان فراوانی در زمینه فرش سنتی قرمز در ایران فعالیت می کنند. عرضه فرش های مختلفی اعم از فرش های پرز بلند و انواع مختلف آن، در بازار با قیمت های مختلفی وجود دارد. شما عزیزان می توانید برای تهیه و خرید این فرش ها، از طریق وب سایت ها و یا مراجعه حضوری به نمایندگی های فروش اقدام نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما