تولید تابلو فرش طرح گل ترمه با کیفیت استثنایی

زیبایی سحرانگیز رنگ و نقش تابلو فرش های سرزمین ایران به گونه ای است که می توان گفت والاترین جایگاه را در میان هنرهای مردمی داراست. حضور و بقای فرش در گذار تاریخ فلات ایران، همواره تجلی‌گر بخشی از فرهنگ و هنر ساکنان روستاها، شهرها و مردمان عشایر و قبایل آن محسوب می‌گردد. پراکندگی جغرافیایی این هنر در گذشته و حال قابل توجه و تأمل است. کلیه طرح‌های تابلو فرش طرح گل ترمه بر مبنای گل‌های طبیعی به ویژه گل رز می باشد.

تولید تابلو فرش طرح گل ترمه با کیفیت استثنایی

فرایند تولید تابلو فرش ماشینی در کشور

فرایند تولید تابلو فرش ماشینی در کشور فرآیند تولید فرش ماشینی شامل مراحل زیر است:

مرحله اول: آماده کردن نخ ها

ابتدا نخ ها به شکل الیاف خام و یا دسته رشته های بلند به کارخانه آورده می شوند.

الیاف خام که تقریباً 18سانتی متر هستند معمولاً پیچیده نشده و رشته رشته هستند که باید تغییر داده شوند. این رشته ها درون یک ظرف قیف مانند ریخته می شوند. سپس روغن زده می-شوند و به ماشین حلاجی آن ها را به صورت طناب های بلند و سستی می ریسد که فیتیله نامیده می شوند. پس از آن فیتیله ها فشرده، کشیده و به نخ های واحدی تبدیل می شوند و به دور قرقره ها پیچیده می شوند.

مرحله دوم: رنگ کردن نخ ها

نخ ها به منظور بافت فرش ابتدا با روش های خاصی رنگ می شوند. در این روش ها 227-455 کیلوگرم الیاف را در خمره های تحت فشار هوا می گذارند که رنگ مورد نظر در آن ها پخش می شود و یا در روش دیگری الیاف یا کلاف های نخ را پی در پی از حوضچه ها یا خمره های رنگ عبور می دهند تا کاملا به رنگ مورد نظر درآید.

مرحله سوم: بافت فرش ماشینی

در پشت ماشین بافندگی فرش ماشینی قرقره ای قرار دارد که نخ ها درون آن قرار می گیرد و توسط یک لوله نایلونی که به سوزن بافندگی وصل می شود تغذیه می شود. سوزن در داخل زمینه فرو می رود و به این ترتیب نخ را وارد یک حلقه می کند. عمق فرورفتن سوزن در داخل زمینه توسط حسگرهای نوری که توسط برق عمل می کنند کنترل می شود. و به همین صورت ارتفاع حلقه نیز می تواند کنترل شود.

مرحله چهارم: رنگ آمیزی فرش ماشینی آماده

این روش رنگ آمیزی در صورتی انجام می شود که در مراحل قبل نخ ها رنگرزی نشده باشند که به آن رنگ آمیزی یکپارچه فرش می گویند. در این مرحله چندین تخته استاندارد فرش به هم متصل می شوند سپس تخته طویل فرش ماشینی داخل حوضچه قرار داده شود. سپس حوضچه را پر از آب می کنند و آن را گرم کرده و مواد شیمیایی را درون آب آن حل می کنند. سپس این ترکیب را با افزایش دادن حرارت جوشانده و به مدت 4 ساعت می جوشانند.

مرحله پنجم: پایان فرش بافی

پایین فرش های رنگ آمیزی شده ابتدا به هم دوخته می شوند تا به شکل یک نوار بلند درآید. این نوار سپس در زیر یک دستگاه قرار می گیرد که یک مایه لاستیکی پوشاننده را در کف فرش پخش می کند. این دستگاه همزمان فرش را لوله می کند. همزمان، یک سطح ثانویه محکم نیز با لاستیک پوشانده می شود. هر دوی اینها به صورت یک جفت رول، لوله می شوند، تا به صورت یک ساندویچ درآیند و یکدیگر را بپوشانند. سپس فرش ماشینی را داخل یک کوره قرار می دهند تا لاستیک سفت شود.

بهترین تولید کننده تابلو فرش ماشینی شیک

تابلو فرش‌ها در دو گروه دستباف و ماشینی دسته بندی می‌شوند، ایران یکی از عمده‌ترین تولید کنندگان این محصول در جهان است، این کالای لوکس و ارزشمند علاوه بر جنبه‌ی تزئینی، یک اثر هنری فاخر ( به ویژه نوع دستباف آن) به حساب می‌آید، زمانی که روی دیوار نصب می‌شود جلوه‌ای خیره‌کننده به محیط می‌دهد و تحسین همه را برمی‌انگیزد.

امروزه علاوه بر دستباف، نوع ماشینی آن نیز به بازار عرضه می‌گردد که به خاطر قیمت ارزان‌تر طرفداران خود را پیدا نموده است، تابلو فرش دستباف به عنوان کالایی لوکس، زیبا و منحصر به فرد، گزینه‌ی جالبی برای هدیه‌ دادن است.

تابلو فرش های ماشینی با طراحی های کامپیوتری بسیار دقیق و تمیز و با هزینه ای بسیار کمتر از تولید فرش دستباف بافته می شوند در نتیجه با قیمت پایین تری نیز به فروش می رسند و اگر توجه کرده باشید در اغلب خانه ها با سطوح مالی متفاوت به چشم می خورند. البته همانطور که گفته شد تابلو فرش ها بیشتر در خانه هایی با سبک های چیدمان کلاسیک مورد استقبال هستند.

برجستگی و میزان برجسته بودن تابلو فرش از مواردی است که تأثیر چشم گیری بر زیبایی یک تابلو فرش می گذارد. البته آگاه باشید هیچ فرشی به صورت برجسته بافته نمی شود، این زیبا پروری کاری است که در مراحل پایانی پروسه فرش و به وسیله یک کارینگ کار یا همان پرداخت گر متبحر و هنرمند انجام می شود و تأثیر مستقیمی بر روی قیمت محصول می گذارد.و این ویژگی یعنی برجسته بودن وجه تمایز این محصول نسبت به تابلو فرش خارجی. می باشد.

بررسی بهترین تابلو فرش تولید شده در سال جدید

بررسی بهترین تابلو فرش تولید شده در سال جدید تابلو فرش ویژگی های خاصی دارد که منحصربه فرد است و علاوه بر شیک و شکیل بودنش، روز به روز قیمتی تر می شود. عمر طولانی دارد و پس از سال های سال قابلیت فروش دارد.از آنجا که این محصول در ابعاد کوچک و در قواره یک تابلو معمولاً بافته می شود استفاده از جنس های خاص در بافت آن با خلاقیتهای اساتید این رشته آثار بی‌بدیلی را به وجود می آورد. یکی از جنس های مهمی که بسیاری از مردم در تابلو فرش به دنبال آن می‌گردند، ابریشم در بافت این گونه تابلوفرش هاست.

مسلما قیمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف از بسیاری از آثار مشابه بیشتر خواهد بود و این گونه است که با ظرافت های خاص زیباترین تابلو فرش ها به وجود می آید.

یکی از زیباترین خلاقیت های سال های اخیر دست اندرکاران این صنعت منحصر به فرد تابلو فرش، بافتن تصویری و یا عکس مورد نظر شماست که با سفارش شما و با بهترین کیفیت تابلو فرش از عکس مهم برای شما را خواهند بافت.

معتبرترین تولیدی تابلو فرش در کشور

ایران یکی از کشورهای پیشرو در بافت و تولید این مدل از فرش هاست و عده زیادی در کشور به غیر از تولید فرش به تولید تابلوفرش می پردازند که به نظر می رسد به نوعی راهکاری برای زنده نگه داشتن کارگاه های تولیدی است.اگر تابلو فرش توسط افراد ماهر پرداخت شود باعث افزایش کیفیت ظاهری و در نتیجه افزایش ارزش آن می شود و حالت برعکس نیز کاملا صادق است.

نکات بسیار مهم در حین خرید تابلو فرش مدرن که باید مد نظر قرار داد:

نکته اول اینکه در خرید این محصول سعی شود که تابلو فرش بدون قاب خریداری شود تا عیوبی مانند کجی و یکسان نبودن ابعاد به راحتی دیده شود و همچنین با توجه به نکاتی که گفته شد و با در نظر گرفتن دکوراسیون منزل خود، قاب تابلو فرش انتخاب شود.

دوم اینکه هنگام خرید تابلو فرش باید بیشتر به پشت کار توجه شود تا روی کار؛ زیرا این پشت کار است که هم عیوب ابعادی و هم کیفیت بافت را نشان می دهد.

اسم تابلو فرش گویای ماهیتش است؛ تابلویی که از فرش ساخته شده. به عبارت دیگر به فرش هایی که در ابعاد کوچک تر بافته می شوند، جنبه هنری و زیبایی شناسانه شان برجسته تر از دیگر ابعادشان است و به عنوان یک کالای زینتی از دیوار آویخته می شوند، تابلو فرش می گویند. تابلوفرش های اصیل، دستباف هستند، اما امروزه نمونه های ماشینی آن نیز بازار را قبضه کرده است.

تابلو فرش های دستباف نمونه ای از هنر فاخر ایرانی هستند و از دیرباز تاکنون جزو اشیای لوکس و تجملی بوده اند، زیرا مانند فرش ارزش افزوده پیدا می کنند و به راحتی به پول نقد تبدیل می شوند. میانگین قیمت آنها از قالی پایین تر است. از این رو می توانند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به شمار آیند.

تولید عمده تابلو فرش دستباف ارزان قیمت

تولید عمده تابلو فرش دستباف ارزان قیمت فرش‌بافی در تمام تاریخ تمدن ایران رکن اصلی هنر بوده و همیشه طرفداران زیادی داشته است. این استقبال به قدری زیاد بود که برای تولید انبوه آن از ماشین‌آلات صنعتی استفاده می شود؛ ولی هیچ‌کدام جای دار‌ قالی‌بافی را پر نکرده ‌است و با توجه به اینکه برای بافت فرش دستبافت از نقشه‌های کم نظیری استفاده شده و هنر دست، هنرمندان قالی‌باف است، همیشه جز کالا‌های نفیس محسوب می‌شود. ارزش فرش دستبافت به قدری زیاد بود که روی دیوار خانه‌ها هم جا پیدا کرده ‌است و ابعاد کوچکتر آن به عنوان تابلو فرش روی دیوار نصب می‌گردد.

تابلو فرش سبد گل دستبافت طرح گل طلایی گلدان آبی ترمه دار با تصویر گلدان پر گل و بافت بسیار زیبا، مناسب برای هدیه دادن به تمام افراد از جمله کسانی است که به این سبک از بافت علاقه دارند.به طور کلی الیاف فرش دستباف دارای اهمیت بالایی می باشد، زیرا به نوعی کیفیت فرش و تابلو فرش ها رابطه مستقیم با جنس الیاف دارند.

الیاف یا همان نخ های استفاده شده در تابلو فرش ها بسته به منطقه و مواد اولیه موجود در استان بافت فرش و تابلو فرش متفاوت می باشد که مهمترین دسته بندی آن به این ترتیب می باشد:

الیاف پشمی: پشم را می توان پرکاربردترین ماده اولیه برای بافت انواع فرش دستباف و تابلو فرش معرفی کرد که از پشم گوسفندان تهیه و استفاده می شود

الیاف پنبه ای: بعد از پشم قطعاً پنبه پراستفاده ترین نوع نخ و الیاف به حساب می آید که خیلی از ما آن را با نام کتان نیز می شناسیم.

تولیدی تابلو فرش باکیفیت و ارزان قیمت

کیفیت و نوع نخ و نقشه و علی الخصوص نخ مورد استفاده در آن از عوامل مهم تعیین قیمت تابلو فرش است؛ مثلا استفاده از ابریشم مصنوعی به جای ابریشم طبیعی در تابلو فرش هایی که ابریشم زیادی دارند می تواند قیمت را تا یک سوم کاهش دهد.

برای اینکه کیفیت بافت تابلو فرش را شناسایی کنید، باید به پشت فرش نگاه کنید، سپس لبه های فرش را به یکدیگر برسانید. تابلو فرش های ماشینی بافت منظم تری نسبت به نمونه های دستباف دارند، چون کاملا نسبت به پارامترهایی سیستم اقدام به بافت فرش می کنند. اما اگر تابلو فرش دستبافی را مشاهده کردید که بافت بسیار دقیق و منظمی دارد، باید بدانید بافنده ی فرش بسیار چیره دست و حرفه ای بوده است.

تابلو فرش طرح منظره دستباف با نقش مایه‌ی منظره، بسیار گسترده می‌باشند، به طور مثال در یک فرش تابلو از طبیعت بکر شامل یک کلبه را می‌توانید مشاهده کنید که توسط کوه و رود و درختان احاطه گردیده است و در طرحی دیگر مرغابی‌هایی را می‌بینید که در یک برکه‌ی زیبا در میان انبوهی از گل‌ها و علفزارها احاطه گردیده‌اند.

تراکم تابلو فرش یکی از عوامل تعیین کننده قیمت تابلو فرش نیز محسوب می شود. به این صورت که با افزایش تراکم تابلو فرش های دستی و ماشینی اصولا تابلو فرش ریز بافت تر می شود و همچنین از دید بیننده تابلو ظریف تر به نظر می رسد و به همان نسبت هم طرح و نقش تابلو پرجلوه تر و پر زرق و برق تر است.

تولید بهترین تابلو فرش مدرن به صورت عمده

تولید بهترین تابلو فرش مدرن به صورت عمده الیافی که تابلو فرش خاص از آن بافته می شود همان الیاف مصنوعی هستند که فرش از آن ها بافته می شود. در تابلو فرش ماشینی از الیاف تابلو فرش دستباف مثل ابریشم طبیعی استفاده نمی شود بلکه نوع الیاف کاربردی مصنوعی است مثل آکریلیک و مواد نخی پلی استری. لازم به ذکر است که نخ های به کار رفته در تابلو فرش ماشینی به دلیل اینکه شیمیایی هستند نسبت به الیاف تابلو فرش دستباف از مقاومت کمتری برخوردارند و همین علت قیمت کمترِ تابلو فرش های ماشینی نسبت به تابلو فرش های دستی است.

شرکت های تولید کننده تابلو فرش ماشینی در بعضی از تابلو فرش هایشان برای زیبایی و جلوه بیشتر در کنار نخ آکریلیک از ابریشم مصنوعی نیز استفاده می کنند.

در انواع تابلو فرش ماشینی که به صورت بافت تولید می شوند، سرعت تولید همانند فرش های کلاسیک و سنتی است که ممکن است برای تولید کنندگان، پایین باشد. همچنین تابلو فرش های تولید شده در اندازه های پایین در عرض 3 متر بافته می شوند که باید در مرحله بافت و تکمیل برش خورده و این امر باعث صرف زمان زیادی از تولید کننده می گردد.

اما در تابلو فرش چاپی ، تولید انبوه با سرعت بسیار بالایی انجام می شود که می تواند باعث افزایش سودآوری برای تولید کننده شود و همین امر محبوبیت تابلو فرش های چاپی را در بین تولیدکنندگان بالا برده است.

تابلو فرش کالایی تشریفاتی و تجملی است که در خود ایران که تولیدکننده اصلی است طرفدار چندانی ندارد، چون مخصوص طبقه متوسط به بالاست و در سبد مصرفی هر خانواری قرار نمی گیرد. البته طی چند سال اخیر به خاطر قیمت کمتر آن به نسبت فرش دستباف، تا اندازه ای به طرفداران آن اضافه شده و مردم بیشتر تابلو فرش خریداری می کنند، بنابراین بیشترین حجم درآمدزایی به صادرات آن مربوط می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما