توزیع انواع تابلو فرش ضامن آهو

انواع تابلو فرش ضامن آهو، با سایزهای مختلف، به صورت قاب‌ شده یا بدون قاب، در نمایشگاه‌های مختلف تابلو فرش، توزیع می‌شود. علی رغم نقش این تابلو که ریشه در اعتقادات و مقدسات شیعه دارد؛ زیبایی خیره کننده آن، نظر هر شخصی را به خود جلب می‌نماید تا یکی از این نقش ها را در خانه خود نصب کند و همواره از دیدن صحنه‌ای پر از عشق و محبت و معنویت، لذت ببرد؛ از این جهت است که این نقش، در سایزهای متنوع تولید و توزیع می‌شود.

توزیع انواع تابلو فرش ضامن آهو

آشنایی با مدل تابلو فرش طرح ضامن آهو

آشنایی با مدل تابلو فرش طرح ضامن آهو آهوی مادر از ترس شکارچی، در حال فرار است که به امام رضا (علیه السلام) می‌رسد و خود را به پای حضرت می‌اندازد. ایشان از شکارچی می‌خواهد که اجازه دهد آهو به سراغ بچه‌هایش رفته، آنها را شیر دهد و بازگردد. شکارچی از امام می‌پرسد اگر آهو باز نگشت چه؟ امام، ضمانت بازگشت آهو را می‌کنند و می‌‌فرمایند: اگر بازنگشت شترم برای تو.

آهو بعد از شیر دادن بچه‌آهو‌ها باز می‌گردد و شکارچی، کمان خود را می‌شکند. این، ماجرای تابلو نقاشی استاد فرشچیان است که هر لحظه آن، به دست قالی‌بافان هنرمند، بافته شده و به روی تابلو فرش‌های ابریشمی نقش بسته است. سبک این نقاشی که مینیاتور است و با موضوعی عرفانی – مذهبی می‌باشد، مورد علاقه بسیاری از افراد بوده و زینت بخش خانه‌هایشان می‌باشد.

از آنجا که نخ های ابریشم، درخشندگی خاصی به فرش می‌‌بخشند، زیبایی تابلو فرش ضامن آهو را صد چندان، نموده اند. این تابلوفرش که در سایزهای مختلفی بافته شده و بسته به نوع نخ مورد استفاده، ارزش‌گذاری شده است؛ می‌تواند هدیه‌ای زیبا به عزیزی باشد.

همین‌طور جذابیت و طرح و موضوع اثر، نظر بسیاری از افراد خارج از کشور را به خود جلب نموده و موجبات آشنایی آن‌ها را با فرهنگ و عقاید مردم ایران، فراهم می‌نماید. استفاده از نخ و دیگر وسایل لازم با کیفیت‌های متنوع، موجب ایجاد تفاوت در سایز، جنس و قیمت شده است.

استفاده از نخ ابریشم و پشم در تولید محصول دستباف رایج است؛ اما در نمونه های ماشینی، اغلب از نخ اکریلیک و یا پلی استر استفاده می‌شود. اما با پیشرفت تکنولوژی، صنعتی شدن هنر تابلو بافی، ایجاد اشتغال و کار آفرینی روبه افزایش است. با توجه به اینکه، این صنعت نیاز به کارخانه و تجهیزات زیادی نداشته و کار را در خانه‌ها می‌توان پیش برد؛ از تهیه نخ و دیگر ملزومات گرفته تا رنگرزی و طراحی و بافت و پرداخت کار، همگی به کمک افراد ماهر انجام می‌شود.

تابلو فرش های ابریشمی را بهتر بشناسید

از دیرباز، فرش و تابلو فرش ایرانی در جهان مطرح و شناخته شده است؛ تا جاییکه همگان از ارزش فرش ایرانی، آگاه بوده و از دور دست ترین نقاط دنیا، مشتاق داشتن این آثار هستند. امروزه تولید فرش و قالی، رو به صنعتی شدن می‌رود؛ اما همچنان ارزش فرش و تابلو فرش‌های دستباف حفظ شده و طرفداران خاص خود را دارد.

در نگاه بعد، جنس نخ، تعیین کننده تفاوت دو فرش یا تابلو فرش می‌باشد. تابلو فرش‌هایی که طرح مینیاتوری دارند، بیشتر به صورت ابریشم یا نیمه ابریشم یا پشم بافته می‌شوند؛ به این صورت که برای چله کشی از پنبه و عشایر بیشتر از پشم استفاده می‌کنند؛ اما تابلو فرش ابریشم، از نخ ابریشم و خامه ابریشم بافته می‌شود.

نخ ابریشم، طراوت و سرزندگی و درخشانی خاصی به تابلو فرش می‌دهد؛ به خصوص که یک طرح مینیاتوری را نمایش دهد. معمولا طرح‌های مینیاتوری، از نقاشی‌های زیبای استاد فرشچیان، الهام گرفته می‌شوند و هم نام این آثار هستند، مانند تابلوفرش ضامن آهو.

نکته قابل توجه این که، همیشه درخشندگی نخ و نقش، دلیلی بر ابریشم بودن آن نیست؛ برای شناخت یک تابلو فرش ابریشم، باید شناسنامه قالی و امضای بافنده را در پشت فرش ببینید. البته همیشه این موضوع نمی‌تواند قابل استناد باشد و تنها راه، خرید از فروشنده معتبر است.

نکته بعدی، باز هم بررسی و دقت در پشت تابلو می‌باشد؛ اگر تابلو فرش قاب دار انتخاب نموده‌اید، بهتر است از فروشنده بخواهید نمونه مشابه بدون قاب آن را نیز نشان دهد؛ گره‌های ریز و نقش ظریف فرش، دلیل بر اینست که بیشتر شانه خورده و با دقت بیشتری بافته شده‌ است. در نگاه بعد، تعداد گره‌ها، ارزش کار را تعیین می‌کند.

تأثیر تابلو فرش روی دکوراسیون خانه

تأثیر تابلو فرش روی دکوراسیون خانه چیدمان وسایل خانه و نحوه طراحی دکوراسیون منزل، رابطه مستقیم با سلیقه و حتی عقاید افراد خانه دارد. همچنین نحوه چیدمان و استفاده از وسایل مختلف، در ارتقا سطح روحیه افراد نیز موثر خواهد بود. دیگر مساله مهم در طراحی دکوراسیون، ایجاد زیبایی بصری می‌باشد؛ بعد از یک روز کاری پر مشغله و پراسترس، ماندن در ترافیک خیابان‌ها و شلوغی شهری دود زده و خاکستری، مأمن گرم خانه‌، خستگی را می‌زداید.

هر انسانی برای تجدید قوا و رسیدن به آرامش روحی و جسمی، به زیبایی نیاز دارد؛ یک گلدان گل طبیعی، یک کاناپه راحت، چند شمعدان زیبا و یک تابلو هنری زیبا مملو از رنگ‌های ناب و طبیعی، انسان را به وجد می‌آورد. البته که وجود یک اثر هنری و تابلو فرش زیبا، شکوه و‌ زیبایی خاصی به فضا می‌دهد؛ اگر این تابلو، کار دست یک هنرمند باشد که برای هر گره از آن، سوی چشم و گرمی دست‌هایش را به میدان آورده است؛ ارزش کار صد چندان می‌شود.

جهت ایجاد فضایی زیبا و دوست داشتنی و طراحی فضای داخلی، باید نکاتی را رعایت نمود؛ انتخاب صحیح و هوشمندانه وسایل و اشیا، بهترین راه است. شاید برای یک تابلو فرش ابریشمی بزرگ، مبلغ زیادی را پرداخت کرده‌اید؛ اما با فضای کوچک سالن، هماهنگ نیست؛ پس توجه به سایز تابلو در مقایسه با دیوار و فضای محل نصب، بسیار مهم است.

یک دیوار با کاغذ دیواری پر از نقش و نگار، نمی‌تواند زیبایی یک اثر هنری را تمام و کمال، نمایان کند. بهتر است در محل نصب تابلو فرش، اثر هنری دیگری جای ندهید و تابلو، مرکز ثقل و توجه باشد. مهم است که در انتخاب طرح و نقش تابلو، رنگ های موجود در آن، با رنگ‌ اشیا موجود در محل، در هماهنگی و یا در تضاد باشد.

ایجاد هارمونی، با کمک یک مشاور و کارشناس طراحی داخلی، موثرتر و آسان‌تر خواهد بود. بطور خلاصه، مواردی که در انتخاب یک تابلو فرش باید مورد توجه قرار داد:

  • انتخاب سایز مناسب تابلو
  • انتخاب محل مناسب جهت نصب
  • انتخاب قاب مناسب، از لحاظ رنگ و طرح قاب و جنس آن (چوبی، پی‌وی‌سی و …)
  • انتخاب طرح و نقش و رنگ مناسب

از زیباترین و پرطرفدارترین تابلوها برای نصب در منزل یا دفتر کار، تابلو فرش چهار فصل، تابلو فرش کوچه باغ، شکارگاه و ضامن آهو می‌باشد. طرح با مناظر طبیعی، طرح‌های مینیاتوری و آثار معروف، می‌توانند انتخاب خوبی باشند. نا گفته نماند، تابلو را بر روی هر دیواری آویزان نکنید؛ دیوار راهرو یا دیوار پنجره‌دار، جای مناسبی برای نصب تابلو نخواهد بود و هیچ‌گاه تابلو را بالای تلویزیون نصب نکنید.

راهنمای عمومی خرید تابلو فرش

وجود و حضور یک فرش یا تابلو فرش دستباف و یا حتی ماشینی با طرحی زیبا، حس اصالت و شکوه را به فضا القا می‌کند؛ از اینرو‌ اکثر افراد علاقه دارند، حتی یک تابلو فرش ارزان را خریداری و در محل کار یا منزل خود نصب کنند. در مناسبات کاری، خرید و هدیه دادن یک تابلو فرش تبریز، می‌تواند موجب ارتقا سطح روابط کاری شده و مرسوم است.

چنانچه از جنبه اقتصادی هم به موضوع نگاه کنیم، فرش و تابلو فرش را می‌توان به عنوان یک سرمایه در نظر گرفت. معمولا فرش‌های دستباف قدیمی‌تر، ارزشمندتر هستند. ارزش هنری تابلو فرش به مواردی بستگی دارد که می‌توانند قیمت آن را تغییر دهند.

  • به پشت بافت و گره‌های آن توجه کنید؛ هرچه رگه‌ها بیشتر شانه بخورند، طرح ظریفتر و جذابتری خواهیم داشت.
  • به هماهنگی در طرح و رنگ و ترکیب‌بندی رنگ‌ها توجه کنید؛ آنچه تصویری زیبا می‌سازد، استفاده از رنگ‌های طبیعی و تنوع مناسب آن می‌باشد.
  • کیفیت مواد اولیه، رنگ و نخ اهمیت زیاد دارد؛ منطقی است تابلو فرش بافته شده با نخ ابریشم و رنگ‌های طبیعی، گران قیمت تر از تابلویی با همان طرح، اما بافته شده با اکریلیک است.
  • به محصول مد نظر خود دقت داشته باشید؛ تابلو فرش ارزان یا گران قیمت؟ ماشینی یا دستباف؟ اگر ترجیح شما دستباف است، هنر دست کدام استاد؟
  • اگر تابلو فرش دستباف می‌خرید، بهتر است نوع بدون قاب را خریداری کنید؛ اگر تابلو فرش عیب و ایرادی داشته باشد تا وقتی قاب نشده، قابل تشخیص است. در واقع با قاب گرفتن تابلو، ایرادات پنهان می‌شوند.
  • باید جنس نخ و چله و ظرافت آن را بررسی نمود.
  • هرچه تراکم گره‌ها بیشتر باشد، ارزش کار بیشتر خواهد بود. نکته مهم و حائز اهمیت اینکه، برجستگی فرش با تراکم و سفتی بافت، ارتباطی ندارد؛ برجستگی بعضی نقوش، مربوط به پرداخت فرش می‌باشد.
  • ابعاد تابلو، از مشخصه‌های بسیار مهم است. این محصولات در ابعاد ۳۵*۵۰ سانتی‌متر تا ابعاد ۲*۳ متر تولید می‌شوند.
  • نکته بسیار مهم در هنگام خرید فرش و تابلو فرش، خرید از فروشنده معتبر و یا فروشگاه معتبر است.

شما با دیدن و نگاه کردن به فرش، نمی توانید میزان استفاده از نخ ابریشم را تشخیص دهید؛ شناسنامه تابلو فرش که در پشت آن درج شده‌ است، حاوی اطلاعت کامل است؛ اگر این قسمت مخدوش شده باشد، تنها منبع اطلاعات، فروشنده می‌باشد.

فروش فوق العاده انواع تابلو فرش ضامن آهو

فروش فوق العاده انواع تابلو فرش ضامن آهو تابلو فرش‌ها یکی از المان‌های جذاب دکوراسیون می‌باشند. از این المان بیشتر در دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده می‌شود. در دکوراسیون کلاسیک، بیشتر از اشیا و المان ها و وسایل با ارزش قدیمی استفاده می‌کنند؛ بنابراین، وجود یک تابلو فرش فیروزه ای با طرح ضامن آهو، اصالت و جلال خاصی به محیط القا می‌کند.

البته در سبک های دیگر دکوراسیون نیز می‌توان از تابلو فرش‌هایی با طرح و ابعاد خاص، استفاده نمود. با توجه به تورم حاکم و قیمت تابلو فرش، خرید آن در یک حراجی و یا فروش فوق‌العاده، می‌تواند جذابیت کار را بیشتر کند. البته به دلیل استقبال مردم در خارج از کشور از این نقش و طرح، بسیاری از محصولات با مشخصه‌های تابلو فرش صادراتی، تولید و صادر می‌شوند.

این محصولات در سایزها و ابعاد مختلف تهیه شده و همچنین، می توان آن را در ابعاد دلخواه نیز سفارش داد. این هنر اصیل ایرانی که روز به روز به سمت و سوی صنعتی شدن پیش می‌رود، صنعتی اشتغالزا و کارآفرین می‌باشد که ارز آوری خوبی به همراه دارد؛ چرا که مردم جهان، فرش و تابلو فرش را با نام ایران می‌شناسند.

قیمت انواع تابلو فرش ضامن آهو

نقش زیبای ضامن آهو، طرحی عرفانی و معنوی بوده که وجودش در مکان، فضا را مملو از انرژی و معنویت می‌کند. ترکیب اثر زیبای استاد فرشچیان با هنر قالی‌بافی، محصولی را خلق می‌نماید که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. همان طور که مستحضرید و بارها ذکر شد، ارزش‌گذاری بر روی تابلو فرش، بسته به موارد بسیاری است.

منطقی است که تابلو فرش ماشینی، قیمتی بسیار پایین‌تر از تابلوی دستباف داشته باشد؛ چرا که مواد اولیه، لوازم و امکانات، دقت و ظرافت این دو محصول، باهم، متفاوت است. غالباً فرش دستباف را با نخ ابریشم و خامه ابریشم، می‌بافند؛ از آنجا که این نوع نخ، بسیار ظریف و گران است، در نتیجه محصولی با ارزش هنری بالا، خواهیم داشت.

اما در فرش ماشینی که به کمک دستگاه بافته می‌شوند، اغلب از نخ اکریلیک و مصنوعی استفاده می‌کنند؛ واضح است درخشندگی که ابریشم و رنگ های برگرفته از طبیعت، جذابیت محصول را چندین برابر می‌نماید. تعداد و میزان رنگ طبیعی بکار رفته در فرش، خود یکی از ملاک‌های ارزش گذاری خواهد بود.

سایز تابلو فرش ضامن آهو، متفاوت است؛ این نقش، در ابعاد مختلف بافته می‌شود. تناسب ابعاد تابلو و دیوار محل نصب، از مهم‌ترین موارد در انتخاب سایز مناسب است. امضای پشت تابلو فرش، بافنده آن را معرفی می‌کنند؛ گاهی اوقات، برخی افراد سود جو، برای سود بیشتر خود، اثر را چند برابر قیمت آن به فروش می‌رسانند. به این دلایل، بهتر است محصول مورد نظر خود را از فروشنده معتبر خریداری کنید.

عرضه کنندگان تابلو فرش ضامن آهو

عرضه کنندگان تابلو فرش ضامن آهو همان طور که اشاره شد، تابلو فرش، قالی کوچکی است که آن را برای آویزان کردن به دیوار در ابعاد مختلفی می‌بافند. بسته به نوع بافت، نخ چله، تراکم و طرح و رنگ آن، قیمت‌های متفاوتی دارد؛ البته موارد بسیار دیگری وجود دارند که در تعیین قیمت تابلو فرش، موثر اند.

گذشته از آن، این محصول که حاصل هنر و دقت و ظرافت طراح ‌بافنده آن است، ارزش والای هنری دارد که به هیچ وجه، قابل قیمت گذاری نمی‌باشد؛ در واقع هزینه‌ای که بابت خرید آن پرداخت می‌شود، هزینه مواد اولیه لازم برای محقق کردن افکار و تصورات و تخیل طراح بر روی تابلو فرش است.

همان‌طور که می‌دانید، تابلو فرش ضامن آهو، اثر فاخر استاد فرشچیان عزیز است. از آنجا که مضمون این تابلو، در افکار و عقاید مردم، ریشه دارد، افراد زیادی برای خرید و تهیه‌ آن، به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. ضمن توجه به قیمت اثر و رضایت مشتریان، عرضه کنندگان، این تابلو فرش را در ابعاد مختلف با کیفیت‌های متفاوت تهیه‌ کرده‌اند؛ تنوع در جنس و نوع بافت اثر، بازه متنوعی از قیمت را ایجاد نموده‌ است. بنابراین، عرضه‌ کنندگان قادر خواهند بود، محصولات را متناسب با بودجه مشتری، معرفی کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما